L’Ajuntament de Castellfollit de la Roca iniciarà aviat les obres de substitució de les canonades de subministrament d’aigua actual, feta de fibrociment, per unes de noves.
Aquesta actuació s’emmarca dins del compromís municipal per millorar les infraestructures bàsiques i retirar progressivament els materials amb amiant, seguint la normativa de la Generalitat i de la Unió Europea, que estableix la seva erradicació total dels edificis i serveis públics abans de l’any 2032.
Les obres es realitzaran en dues fases i tindran lloc entre els mesos de novembre de 2025 i febrer de 2026, seguint la planificació següent:
Fase 1
- Del 3 al 19 de novembre: Carrer Doctor Fleming
- Del 20 de novembre al 12 de desembre: Carrer Germanes Illa i Plaça Major
- Del 12 de desembre al 12 de gener: Carrers Canigó i Pirineu
- Del 12 al 30 de gener: Carrer Migdia
Fase 2
- Del 2 al 13 de febrer: Carrer Fortí i Plaça del Cingle
- Del 16 al 26 de febrer: Plaça Nova i Carrer Major
📅 Les dates indicades són orientatives i es poden veure modificades segons el curs de les obres i les condicions meteorològiques.
Durant el desenvolupament de les obres els carrers afectats estaran tallats al trànsit i es pot veure afectat el subministrament d’aigua en moments puntuals.
Des de l’Ajuntament es demana comprensió i col·laboració veïnal davant les possibles molèsties i es recorda que aquesta actuació suposarà una millora important per a la qualitat i la seguretat del servei d’aigua al municipi.